Monday, January 9, 2012

Sakit!

Hampir setahun kisah itu. 
Kalau lah ini pengakhirannya, akan ku pendam segala sampai bila-bila.


Aku sakit. Berbulan-bulan lamanya.
Hanya masa yg ubat rasa sakit tu.
Tuhan tak henti-henti uji aku. Mane2 aku pergi, KAU!
Aku mentelaah, KAU lg! Semuanya KAU! 
Aku sakit! Menahan saje yg aku mampu dan berdoa pdNya supaya KAU 'hilang'.
Jauh drpd aku. Tp doa ku pd KAU tak pernah putus.
Supaya kau jumpa bahagia sebenar yg kau cari dan bahagia selama-lamanya.


Cuma satu aku kesal.
Tak sangka. Sungguh aku tak sangka sikap kau.
Aku cuma kenal baik kau. Yer betul! 
Kau kawan yg sangat baik yg pernah aku jumpa.
Tp knp kisah itu kau akhirkan dgn jawapannya 'tergantung'.
Soalan yg tak pernah dan takkan dijawab sampai bila-bila.
Sentiasa buat anggapan sendiri. Aku keliru.


Kau PATUT lepas kemarahan KAU.
Supaya aku lega. Tak lagi sakit.
Tapi KAU buat aku sakit. Sakit!


Tp sekarang,
Alhamdulillah hati aku baik. Dulu yang hancur berkecai,
sekarang telah dicantum semula. 
Doa, usaha, kesibukan telaah, sahabat-sahabat yg baik sekeliling membantu.
Dibantu juga oleh Tuhan yang satu, yang pengasih penyayang.
Aku syukur Dia sentiasa ada disisi. 


KAU, terpaksa 'dibuang' jauh-jauh.
Doa aku sentiasa ada untuk kau tetap kawan aku.
Walaupun aku kau seksa. Tetap terima kau seadanya kau kawan.


Alhamdulillah. Doa aku Tuhan makbulkan. Kau bahagia!
Semoga kau terus bahagia dan bahagia dgn bahagia kau sekarang. 


utk kau kawan, MR K