Saturday, March 3, 2012

Jujur Aku

kisah yang ingin aku kisah kan.

selepas beberapa bulan kisah sedih aku reka sendiri
tahun lepas, seorg sahabat, hamba Allah ketuk pintu hati
yg tak mungkin aku nak bukak utk sape2 selain Mr yg dulu.

bila, dari mana aku tak sedar dia dtg
cuba belajar terima org lain
jujur aku terima seadanya dia
baik, hebat dlm bidangnya.

tp risau dia tak dpt terima seadanya aku
hanya wanita biasa
tak mampu secantik org cantik yg dah sememang cantik
tp berusaha cantik dimata Tuhan

segan rasa diri pintu hati diketuk
entah kenapa. tak biasa mungkin
tp jujur aku dgn dia

tak pernah ada istilah 'jual mahal' dlm diri
insan biasa tak mungkin ada istilah mcm tu
cuma mahu pasti jika ia benar atau tidak
untuk diri yg sudah cukup tanggung byk sedih

klau dulu tak silap langkah, dgn dia mungkin skrg
tp aku terima ujian dari-Nya
yg mahu aku belajar dari silap yg dulu
kalau masa boleh aku putar balik

cuma perlu seorang, seorang yang dapat bimbing diri ke jalan Tuhan yg satu.
jujur aku jujur dgn diri sendiri
terima kasih Allah ♥

"Terukir di Bintang by Yuna


Jika engkau minta intan permata tak mungkin ku mampu
Tapi sayangkan ku capai bintang dari langit untukmu
Jika engkau minta satu dunia akan aku cuba
Ku hanya mampu jadi milikmu pastikan kau bahagia
Hati ini bukan milik ku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti
Kan… kamu…
Sayangku
Jangan kau persoalkan siapa di hatiku
Terukir di bintang tak mungkin hilang cintaku padamu"